TOTES LES ACTIVITATS | ACTIVITATS FAMILIARS | FESTES I FIRES |
ARTS ESCÈNIQUES | CINEMA | CONFERÈNCIES I ACTES LITERARIS |
ARTS PLÀSTIQUES | CURSOS I TALLERS | MISCEL·LÀNIA |
Sous les violons, la plage! Variacions sobre un quartet de corda de Haydn
Exposició
Exposició de les obres resultants de la instal·lació interactiva
Instal·lació interactiva
La instal·lació juga amb el sentit positiu de la destrucció i la seva capacitat de provocar esperança, tot i la incertesa del resultat final. La destrucció com a metàfora de l’abolició de normes, jerarquies i formes pre-establertes. La destrucció com a forma de progrés i creació col·lectiva i la creació col·lectiva i anònima com a supressió de l’autoria.
Inspirada en la frase que es va fer famosa als carrers de París el maig del 68 (Sous les pavés, la plage) la instal·lació sonora interactiva convida al públic a destruir un quartet de corda de Haydn per crear col·lectivament una nova obra musical. Sona el Quartet de corda no 66 Opus 77 de Haydn. Caldrà arrasar el quartet de corda a pedrades. Cada Impacte sobre els violins la viola o el violoncel és detectat per sensors i processat per un software que treballa amb algoritmes aleatoris, de manera que la veu de l’instrument encertat es modifica a l’atzar, ja sigui en harmonia, ritme o timbre, i per tant, amb cada encert ens allunyem una mica més de l’obra original.
A cada atemptat contra l’instrument, correspon una agressió contra la forma musical, veure la destrucció dels instruments i escoltar la descomposició del quartet de Haydn, esperant que, en algun moment, l’atzar i la destrucció col·lectiva facin sorgir alguna platja.
cabosanroque, 2018
ORGANITZADOR
Activitat coorganitzada entre ACVIC. Centre d’Arts Contemporànies i l’Ateneu de Vic. En el marc de la celebració dels 10 anys d’ACVIC.
Hi col·labora: Construccions Ferrer, Fundació Lluís Coromina i Institució Puig Porret.
Horari: De dilluns a diumenge, de 17.30 h a 20.30 h
Lloc: Sala d’exposicions del Casino de Vic
+ info: https://www.acvic.org/es/proyectos-expositivos/3676-sous-les-violons,-la-plage-2
Tuiteja Segueix a @CulturaVic
