AGENDA
TOTES LES ACTIVITATS ACTIVITATS FAMILIARS FESTES I FIRES
ARTS ESCÈNIQUES CINEMA CONFERÈNCIES I ACTES LITERARIS
ARTS PLÀSTIQUES CURSOS I TALLERS MISCEL·LÀNIA

Cartellera Cinema Vigatà i Multicines Sucre

Consulta la cartellera del Multicines Sucre i el Cinema Vigatà a l'enllaç que trobaràs a continuació http://www.sucrecines.com/nova/cine_vic.php

Data: Del 14/03/2019 al 31/03/2021
Horari: Consultar horaris
Lloc:

+ info: http://www.sucrecines.com/nova/cine_vic.php


         



Col·lecció permanent del Museu Episcopal de Vic

Una magnífica col·lecció d’obres mestres de pintura i escultura del romànic i del gòtic català, juntament amb unes destacades col·leccions d'arqueologia, orfebreria, teixit, forja, vidre i ceràmica. Un fons de valor excepcional integrat per més de 29.000 peces.

L’exposició permanent del Museu segueix un ordre cronològic i estilístic en cadascuna de les col·leccions que conserva, des de la prehistòria fins al segle XIX. Conegueu una sel·lecció de totes les col·leccions del Museu.

Visites comentades

Recorregut medieval. Dissabtes i diumenges a les 12h. Preu inclòs en l'entrada.

Data: Del 29/05/2019 al 01/01/2021
Horari: Consultar horaris
Lloc: Museu Episcopal de Vic

+ info: https://www.museuepiscopalvic.com/ca/colleccions/totes


         



Insígnia del Mestre Artesà

Del 13 de desembre de 2019 al 5 de febrer de 2020

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) organitza un any més la mostra itinerant de l’exposició del concurs d’insígnies dels Mestres Artesans 2018, que dóna a conèixer els diversos projectes procedents de les escoles catalanes amb cicles superiors de joieria: Llotja, Massana, Arsenal, La Industrial, Tarragona i l’Escola del JORGC.

Enguany, l’osonenca Sandra Quílez, mestra artesana en marroquineria, serà l’encarregada d’exposar la seva obra al museu. El seu taller i botiga NQuart Leather es troba al carrer de la riera de Vic, carrer declarat punt d’interès Artesanal per la Generalitat de Catalunya.

La mateixa Sandra Quílez ens oferirà una conferència a mode de cloenda el dimarts 4 de febrer a les 19:30h.

Data: Del 13/12/2019 al 05/02/2020
Horari: Veure horaris
Lloc: Museu de l'Art de la Pell

+ info: http://www.museuartpellvic.cat/events/event/visita-a-lexposicio-temporal/


         



Exposició d'un any de gestió del CCVIC Santa Anna per Sant Tomàs

Un any de treball plasmat en una exposició

L’acte de commemoració del primer aniversari de la gestió conjunta de l’equipament va servir també per inaugurar una exposició que recull les experiències viscudes durant aquest període de temps.

El fil conductor de l'exposició són les experiències i emocions generades pel projecte entre les persones usuàries de Sant Tomàs que hi han participat. S'hi recullen les emocions, inquietuds i preguntes que ens va despertar aquest projecte abans de començar-lo, però també imatges de les col·laboracions amb les entitats del barri i les valoracions de l’experiència tant d’usuaris com d’entitats”.

 
 

Data: Del 16/12/2019 al 31/01/2020
Horari: De 16 a 20h
Lloc: CCVIC Santa Anna

+ info: https://www.vic.cat/ccvic


         



55 artistes (urnes) per la lliberat

L'exposició 55 urnes per la Llibertat arriba a #Osona
Del 17 de gener a l'1 de març al Museu de l'Art de la Pell de #Vic

Acte d'inauguració:
🗓️17 de gener de 2020
🕖19 h
 


Les societats, com a col·lectius, van configurant objectius i anhels que les porten a desenvolupar projectes i fites per a la consecució de les quals s’han estructurat normes i lleis que les ordenin i les vehiculin.

En aquest context el poble català, amb l’anhel de poder expressar de manera clara i democràtica la seva opció sobre la independència del seu país, va assistir de manera massiva al referèndum organitzat pel Govern de Catalunya, format després d’unes eleccions en les quals els partidaris del referèndum va obtenir la majoria en el Parlament de Catalunya.

L’1 d’octubre el poble català va veure com la força policial va actuar de manera clarament violenta sobre el seu dret d’expressió.

Era per a molts impensable que en el nostre entorn geogràfic, Europa, i en l’àmbit de temps, segle XXI, es donaria el cas que les lleis fossin per limitar els anhels, i que les estructures vigents servis- sin per ofegar projectes.

Però encara és més difícil d’entendre -i impossible d’acceptar- que la força policial servís per reprimir, amb violencia, la intenció d’un poble pacífic d’expressar la seva opció a través del vot.

Els fets de l’1 d’octubre quedaran a la memòria col·lectiva com una vergonya per a la democràcia, més enllà de l’opció particular de cadascú. Les urnes, objectes de plàstic xinès, materialitzen tota la dimensió èpica d’aquesta jornada electoral. Vingudes, segons diuen, de la Maternitat d’Elna i vehiculades per milers de braços anònims i invisibles, han estat el Greal per a una bona part de la societat catalana. Buscades i perseguides per les policies del regne d’Espanya, han aparegut miraculosament a les primeres hores del dia en cada poble català. Protegides i defensades per demòcrates a favor -però també en contra- de la independència de Catalunya. Les urnes són el símbol de l’1 d’octubre.

En aquest context social, els artistes com a testimonis de la història de l’home i les seves relacions i element d’anàlisi de la vinculació de l’ésser humà i el seu entorn, posen la seva creativitat com a crit d’alarma sobre el que ha succeït, i fan denúncia del dèficit democràtic per reclamar que els fets de l’1 d’octubre no es repeteixin mai més.

L’exposició URNES mostra el treball d’una cinquantena d’artistes de Catalunya, des del nord al sud, i de França que amb la seva creació volen fer visible aquest crit i el seu compromís amb una societat que afirma pacíficament ,des de fa anys, la seva voluntat de llibertat i que observa astorada la manca de reacció per un fets de gran gravetat.

Cadascun dels artistes disposa d’una de les urnes del referèndum del 1-O i fa la seva creació per tal de realitzar aquesta denúncia. Tots els artistes han mostrat el seu compromís pel dret a la democràcia i pel dret a decidir, i cedeixen el seu treball per a la caixa de solidaritat per ajudar a les famílies dels presos i per a la defensa ciutadana de la democràcia

Data: Del 17/01/2020 al 01/03/2020
Horari: Veure horaris
Lloc: Museu de l'Art de la Pell

+ info: http://www.urnes.cat/el-projecte


         



TDC 65, tot un món de tipografia

TDC 65, tot un món de tipografia
22/01/2020
Durant tot el dia
Espai Josep Vernis
L’exposició, provinent de BAU, recull alguns dels treballs guanyadors del concurs internacional anual de disseny de tipografia i disseny de comunicació

Data: Del 22/01/2020 al 26/02/2020
Horari: Tot el dia
Lloc: Espai Josep Vernis de la UVic

+ info: https://www.uvic.cat/agenda


         



Monogràfics 2n trimestre a La Farinera

 

ARTS PLÀSTIQUES
2n. trimestre
 
 
 
 
Dies
Horaris
Preu
Dilluns (2h)
Matins de 10 a 12h
123,60 € ***
Dilluns (2h)
 
16 a 18h, 17 a 19h o de 19 a 21h
123,60 € ***
Dilluns (3h)
16 a 19 h
184,80 € *
Dimecres
 
19 a 21 h
 
123,60 € ***
Dilluns (2h)
Matins de 10 a 12h
123,60 € ***
Dilluns (2h)
16 a 18h, 17 a 19h o de 19 a 21h
123,60 € ***
Dilluns (3h)
16 a 19 h
184,80 € *
Dimecres
 
19 a 21h
123,60 € ***
Dilluns (2h)
Matins de 10 a 12h
123,60 € ***
Dilluns (2h)
16 a 18h, 17 a 19h o de 19 a 21h
123,60 € ***
Dilluns (3h)
 
16 a 19 h
 
184,80 € *
 
Dimecres
 
19 a 21h
123,60 € ***
Dimarts
18.30 a 21h
153,99 € **
 
Dijous
16 a 18.30h
153,99 € **
Dijous
18.30 a 21h
153,99 € **

Data: Del 23/01/2020 al 31/01/2020
Horari: Veure horaris
Lloc: La Farinera

         



En el nom de la mare, en el nom de la terra

24.01.2020 – 25.04.2020
A cura d’Assumpta Bassas Vila

Isabel Banal | Raquel Friera | Lucía Loren | Olga Olivera Tabeni | Irene Pérez | Carme Sanglas | Eulàlia Valldosera

Inauguració, divendres 24 de gener a les 20 h
a ACVIC. Centre d'Arts Contemporànies

 En el nom de la mare, en el nom de la terra és una exposició que convida a gaudir de set propostes que canten la cultura de la vida, demostrant la capacitat que té la pràctica artística de crear un simbòlic que ens orienta en aquests temps confosos. 

La mostra reuneix obra de set artistes contemporànies de diferents generacions i llocs geogràfics (Isabel Banal, Raquel Friera, Lucía Loren, Olga Olivera Tabeni, Irene Pérez, Carme Sanglas i Eulàlia Valldosera), i vol ser un pròleg del que podria ser una mostra més àmplia dedicada a posar en relleu la saviesa cultivada en les experiències de vida i en les produccions culturals de moltes dones del present i del passat. 

En aquest pròleg aplego pràctiques artístiques en llenguatges diversos (pintura, instal·lació, vídeo, escultura, objectes, publicacions, etc.) que han nascut fruit dels aprenentatges de vida que les artistes han fet en dos àmbits de vida ben concrets. D’una banda, l’aprenentatge resultant d’una relació de confiança amb la naturalesa, concebuda com a mestra d’un ordre de relacions holístiques i nodridora de coneixement corporal i espiritual (Isabel Banal, Lucía Loren, Carme Sanglas, Eulàlia Valldosera). Deslliurar la natura d’una mirada que la cosifica i la destrueix és també alliberar-nos de la mirada que ens destrueix com a dones i obrir camí a recuperar i regenerar una comprensió de la meravellosa força vital que ens vincula amb ella. D’altra banda, l’aprenentatge que les artistes que són mares han descobert en les experiències concretes de la maternitat; una maternitat entesa en la seva dura, diversa i complexa realitat, sense idealitzacions, però des de la radical i clara certesa que “maternar” no és un conjunt de tasques a repartir, sinó una gran possibilitat per tenir cura de la vida, una lliçó magistral que s’adreça universalment a totes i tots.

No es tracta d’una exposició d’ecofeminisme ni d’una exposició “sobre” la maternitat. No ens interessen les etiquetes que classifiquen temàtiques estereotipades, sinó les paraules en llengua materna que desborden els codis del llenguatge falocèntric, és a dir, que ens classifiquen i aïllen des d’un coneixement pretesament objectiu. El feminisme en l’art no és només una pràctica transgressora o reactiva, sinó la possibilitat de reconnectar amb la veu pròpia i cantar amb subtilesa però sense embuts, en una polifonia de veus amb totes aquelles que han parlat o escrit - des de les seves visions, intuïcions i raonaments- del respecte i amor al misteri de la vida en elles i en la natura.

Tot això configura una cultura de la vida que necessita recrear-se i reactivar-se en cada cos i en cada relació humana. Tot i que no és propietat de les dones, la cultura de la vida ha estat custodiada, representada, viscuda i tramesa de maneres diverses per moltes d’elles. En aquest sentit, honorar la memòria d’aquelles que ho han fet, escoltar i dialogar amb una genealogia femenina de la creació ens pot orientar en el treball polític. El pensament i la mirada creadora formen un teixit, fet dia a dia, responsable de que, malgrat la violència patriarcal-capitalista, puguem mantenir una consciència del bé comú i la força necessària per a insistir tossudament en què som aquí per tenir cura de la vida i fer art i polítiques que l’honoren.


Fotografia: Lucía Loren. Madre sal, 01, 2009


Horari:
De dimarts a divendres de 10.00 a 13.00 h i de 17.00 a 19.00 h
Dissabtes de 11.00 a 14.00 h i de 17.00 a 19.00 h
Festius tancat

Data: Del 24/01/2020 al 25/04/2020
Horari: Veure horaris
Lloc: ACVic Centre d'Arts Contemporànies

+ info: https://www.acvic.org/ca/projectes-expositius/3006-en-el-nom-de-la-mare,-en-el-nom-de-la-terra


         



Enformant colors

24.01.2020 – 29.02.2020
Exposició de Carme Collell 

Inauguració, divendres 24 de gener a les 20 h
a ACVIC. Centre d'Arts Contemporànies

Entrar a un taller d’artista equival a satisfer alguna mena de curiositat. Hi entrem amb el desig d’entendre quelcom nou i diferent.  El taller és un món a part, un entorn desconegut, ple de petits indicis que ens permeten desviar-nos, per una estona, del que és quotidià i normatiu. El taller és, també, l’espai del diàleg i el descobriment.

Trobar-se en el taller de la Carme Collell és endinsar-se en un paisatge nou, en el que les dimensions dels objectes estan delimitades per un cànon concret, precís i harmònic. Un paisatge en el que el suggeriment d’una rosa o un volcà pot materialitzar-se en unes formes de idèntica mida.

En la proposta de la Carme hi ha una dependència mútua entre la ceràmica i la pintura. Tot i que les peces no estan exemptes de les exigències pròpies de la ceràmica, no podem dissociar-les de la pintura perquè no s’entén l’una sense l’altra. Aquesta interacció entre ambdues disciplines es reflecteix, entre altres coses, en un procedir per fases similar a l’ hora de confegir una peça ceràmica i, sobretot, en el que constitueix l’eix principal del seu treball, començant per la construcció de la idea, el rigor tècnic i les exigències pictòriques.

Aquest enfocament deriva de l’etapa de formació de la Carme al taller de l´oncle pintor i ceramista Josep Collell a Montevideo. Fou ell qui va desenvolupar la tècnica de l’engalba brunyida, la qual li permetia treballar els volums sense allunyar-se del llenguatge pictòric. Trobem, en aquest plantejament, similituds molt suggeridores,  que van des de la tècnica mural del fresc, aplicat a petits formats, òbviament, fins a la necessitat de plantejar la composició pictòrica en un suport tridimensional que no defuig, ans al contrari, provoca, el joc de formes, ritmes i espais.

Encara que algunes de les formes ens remeten clarament a objectes concrets, la diversitat -i llibertat- de formes ens permeten, com espectadors, interpretar-les i associar-les lliurement a figures de la pròpia experiència. Però simultàniament a l’experiència estètica, aquests volums més aviat son l’arquitectura d’una sensació, la sensació immaterial i lleugera del color.

Toni Garcia Serrat
Pintor. Catedràtic d´Arts Plàstiques i Disseny

Fotografia: Blau biaix (2019). Fotografia de Jordi Lafon 


Carme Collell Blanco. Llicenciada en Història de l'Art per la UAB. Professora a l’ Escola d´Art i Superior de Disseny de Vic des de 1980 fins el 2011. S'inicia en la ceràmica mentre cursava un Màster en Art i Educació a la New York University amb la ceramista Lydia Buzio, alumna de Josep Collell, amb qui continua l’aprenentatge al seu taller de ceràmica de Montevideo (1979-80). Membre de l´Acadèmia Internacional de Ceràmica (AIC-IAC) des del 2009. Exposicions individuals a Nova York (1985-1999) i col·lectives a Skellefteå, Paris, Munich, Barcelona, València, Chateauroux, Taiwan, Santa Fe (New Mexico) i Dublín.  


De dimarts a divendres de 10.00 a 13.00 h i de 17.00 a 19.00 h
Dissabtes de 11.00 a 14.00 h i de 17.00 a 19.00 h
Festius tancat

Data: Del 24/01/2020 al 29/02/2020
Horari: Veure horaris
Lloc: ACVic Centre d'Arts Contemporànies

+ info: https://www.acvic.org/ca/projectes-expositius/3009-enformant-colors


         



Relats fotogràfics 1

24.01.2020 – 29.02.2020
Exposició de Dolors Pena Buxó i Itziar González Virós

Inauguració, divendres 24 de gener a les 20 h
a ACVIC. Centre d'Arts Contemporànies

Reconec el lloc: la plaça del Rei. Darrere de l’escenari hi entreveig el Palau del Lloctinent i el Palau Reial Major. Estem a Ciutat Vella de Barcelona. Al barri gòtic. Reconec també el barret blanc i la jaqueta de la meva veïna malgrat que està d’esquena enmig d’una munió de persones. I és que estic veient més l’entorn que el centre.

 

De fet, a aquell que tothom mira i escolta quasi no el veig, difuminat com està en una boira densa de paraules dites al vent. Però, com si es tractés d’un volgut efecte cen- trifugador de la imatge, el que sí que veig és el rostre de la candidata a l’alcaldia imprès en paper de diari. La fotogra a mostra el que molts fa temps que ens preguntem: per què des-plaçar l’espai quotidià de la gent per construir en el seu lloc l’escenari de la representativitat? No ens cal res més que una assemblea permanent de barri i reVolta enmig de les places. Autoorganitzada i amb vida i convocatòria pròpies. El sol il·lumina les consciències dels que volen veure. Els que no ho volen, es fabriquen barrets i es tapen el cap amb propaganda electoral. Política a la moda, política prêt-à-porter.

Fotografia: Dolors Pena. Acte de la campanya electoral de Barcelona en Comú, Memòria Democràtica. Plaça del Rei de Barcelona (17-05-2015)

 
Dolors Pena Buxó (Vic, 1965). Filla i neta de fotògrafs, els Jocs Paralímpics del 92 i més endavant, la vinculació a l’associacionisme, als moviments so- cials, a l’activisme del 15M i la participació en el Parlament Ciutadà la varen fer fotògrafa i fotoperiodista. Col·labora en les publicacions La Directa i Setembre.

Itziar González Virós (Barcelona, 1967) és arquitecta i urbanista. Experta enparticipació i cooperació ciutadana en el territori. Exregidora del Districte de Ciutat Vella de Barcelona. Membre fundadora del Grup Impulsor del ParlaMent Ciutadà i directora de l’Institut Cartogrà c de la reVolta.

  

Data: Del 24/01/2020 al 29/02/2020
Horari: Veure horaris
Lloc: ACVic Centre d'Arts Contemporànies

+ info: https://www.acvic.org/ca/projectes-expositius/3025-enformant-colors-2


         




S'estan mostrant 10 activitats (1-10) de 16
12



Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat
Horari d'atenció al públic de 9:00h a 14:30h.